Hej!
Jag gjorde testet för Min första databas idag. Det tog 58 minuter och jag hade alla rätt.
Jag heter David Fülep, är 57 år och jobbar som elevassistent.
Kursmodulerna 1 och 2 har varit spännande, men sammantaget har jag upplevt kursen som lite för tuff för mig. Klarade i och för sig testet utan fel, men fick repetera med minneskort och egna testövningar nästan 2o gånger och repeterat med minneskort under flera månader.
Ett förslag är att kursen kunde innehålla några liknande övningar som de man hittar i Mattias Ribbings bok, Vägen till mästarminne.
En annan sak jag tycker skulle kunna informeras/förtydligas om i kursen är detta att informationen i de kommande eget skapade databaserna inte behöver kategoriseras, utan att hjärnan själv plockar fram informationen man behöver, ungefär som att söka i ett drive-dokument på datorn. Detta kanske det står om någonstans, men då har jag tyvärr missat denna info i själva kursmaterialet. Jag fick reda på detta i en mailkonversation med Victor Bull, där Victor skrev att han först (tidigt i sina Mindacademi-studier, förstår jag det som) hade provat att kategorisera informationen, men då upptäckt att detta inte fungerade, det blev bara tillkrånglat och rörigt, om jag förstått Victor rätt. Detta att hjärnan kan arbeta som ett drivedokument med att hitta information är nästan hisnande information för mig, just därför tycker jag att detta kunde förtydligas och informeras om i själva kursmaterialet.
Med vänligaste hälsningar
David Fülep